SOLA SCRIPTURA

 Bibelen Online

Bibelen på flere sprog

Linkene (i blåt) på det sprog, du ønsker, leder dig til en anden artikel skrevet på samme sprog. De, der er skrevet på engelsk, leder dig til en artikel på engelsk. I dette tilfælde kan du også vælge mellem tre andre sprog: spansk, portugisisk og fransk.

"Synet handler om noget der først vil ske til en fastsat tid.Det jager frem mod sin opfyldelse, og det lyver ikke. Selv hvis det skulle trække ud, så bliv ved med at vente på det! Det skal nok gå i opfyldelse. Det vil ikke være forsinket!"

(Habakkuk 2:3)

Denne besked er især skrevet for "hyrderne" af de forskellige menigheder, eller kristne kirker, men også for troende af andre ikke-kristne religioner

Formålet med dette bibelsk hjemmeside er at tilskynde læsere til at fortsætte med at "vente" på Jehovas dag. Det er vigtigt at forene vores oprigtige indsats ud over forskellene i kristne religiøse meninger for at forberede os til denne dag. Som det står skrevet i Amos 5:18 (Bibelen): "Ve dem der længes efter Jehovas dag! Hvad vil Jehovas dag da indebære for jer? Der vil være mørke og ikke lys". Denne Dag skal frygtes (Zephaniah 1:14-18).

Ikke desto mindre må vi have en modig og positiv holdning. I Habakkuk er der tale om en "Jehovas dag forventning", som må være "vagteren" med et kig mod horisonten. Jesus Kristus brugte denne sammenligning: "Hold jer derfor vågne, for I ved ikke hvilken dag jeres Herre kommer" (Matt 24:42; 25:13). Jesus Kristus herliggjort i Johannes 'Åbenbaring, har gjort det klart, at manglende årvågenhed vil være fatalt: "Bliv derfor ved med at huske på hvad du har fået, og hvordan du modtog det. Du skal blive ved med at holde dig til det, og du skal angre. Hvis ikke du vågner op, vil jeg komme som en tyv, og du vil ikke vide i hvilken time jeg kommer over dig" (Åbenbaringen 3: 3).

Hvis vi ikke ved det helt sikkert "denne dag og denne time", er der nok bibelske oplysninger, der giver os mulighed for at forberede os på forhånd og i god tid forstå "tiden" for den kommende af kong Jesus Kristus (Hvad skal man gøre?). Den nøjagtige undersøgelse af profetiernes nuværende opfyldelse gør det muligt for os at forstå, at denne dag er meget nær (The King Jesus Christ; The Two Kings; Gog of Magog). Vi må overveje denne forventning til vores forberedelse som et udtryk for guddommelig tålmodighed: "Jehova er ikke langsom med hensyn til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener. Nej, han er tålmodig med jer, for han ønsker ikke at nogen skal blive udslettet. Han ønsker at alle skal nå at angre og vende om" (2 Peter 3:9) (Den grundlæggende undervisning i Bibelen (forbudt i Bibelen)).

Ja, denne forventning fra vagteren er en velsignelse i lyset af livet, vores, det for dem, der er kære for os og vores nabo generelt. Det er vigtigt at forstå meget præcist, hvad dette forberedelse er før, under og efter den store trængsel. Hvis disse instruktioner er skrevet i Bibelen, er det for os at bruge dem (Be Prepared; Christian Community).

I Bibelen beskrives Guds rige jordiske velsignelser. Vi kan forstå, hvornår helbredelsen af ​​de sygdomme, handicap og foryngelse der ønskes, vil finde sted (The Release). Vi kan forstå, hvordan administrationen vil opstandelser på jorden (The Heavenly Resurrection; The Earthly Resurrection; The Welcoming of the Resurrected Ones; The Allotted Place of the Resurrected Ones). Vi kan forstå, hvordan forvaltningen selv vil blive organiseret, nemlig hvad fremtidige prinser og jordiske præster skal gøre (The Earthly Administration of Kingdom of God; The Prince; The Priest). Ja, alle disse velsignelser fremgår af Bibelen for at opmuntre os til at styrke vores tro. Denne bibelske viden tilhører Jehova, det tilhører Jesus Kristus, fordi den er skrevet i Bibelen: "Ja, “hvem har lært Jehovas sind at kende så han kan lære ham noget?” Men vi har Kristus’ sind" (1 korinther 2:16).

Du kan frit bruge denne gratis bibelske viden, ikke kun for din personlige tro, men for dem, der er kære for dig. Hvis du er en religiøs leder, en hyrde, en præst eller præst, er du velkommen til at bruge denne uddannelse til at styrke troen på den "får", som er dit ansvar at sætte dem i stand til ikke kun at overleve den store trængsel men også for at nyde de evige velsignelser Guds rige: "Og Gud selv vil være hos dem. Han vil tørre alle tårer væk fra deres øjne, og døden vil ikke findes mere. Sorg, skrig og smerte vil heller ikke findes mere. Det som var før, er forsvundet" (Åbenbaring 21:3,4; Matteus 10:8b; Johannes 21: 15-17) (The Release; The Good News; The Great Crowd; In Congregation). Må Jehova Gud velsigne rene hjerter gennem Kristus. Amen (Johannes 13:10).

Webstedet er kun tilgængeligt på engelsk, spansk, portugisisk og fransk. Du kan spørge nogen fra din menighed, hvem kender et af disse sprog til at oversætte bibelinformationer, der kan være interessante for dig. Hvis du ønsker at udtrykke dig selv, hvis du har spørgsmål eller af andre grunde, tøv ikke med at komme i kontakt med hjemmesiden eller hans Twitter-konto.

Hukommelsen

Hvad skal man gøre?

Den grundlæggende undervisning i Bibelen

Hovedmenu (engelsk)

CONTACT

TWITTER

MENÚ PRINCIPAL DEL SITIO BÍBLICO EN ESPAÑOL

O MENU PRINCIPAL DO SITE BÍBLICO EM PORTUGUÊS 

MAIN MENU OF THE BIBLICAL WEBSITE IN ENGLISH

MENU PRINCIPAL DU SITE BIBLIQUE EN FRANÇAIS