SOLA SCRIPTURA

 Bibelen Online

Bibelen på flere språk

Koblingene (i blått) på språket du ønsker, leder deg til en annen artikkel skrevet på samme språk. De som er skrevet på engelsk, leder deg til en artikkel på engelsk. I dette tilfellet kan du også velge mellom tre andre språk: spansk, portugisisk og fransk.

"For synet handler om noe som vil skje til en fastsatt tid. Det jager mot sin oppfyllelse og skal ikke slå feil. Selv om det skulle drøye, så fortsett å vente på det! For det kommer med sikkerhet til å gå i oppfyllelse. Det vil ikke være forsinket!"

(Habakkuk 2: 3)

Denne meldingen er spesielt skrevet for "hyrderne" av de forskjellige menighetene, eller kristne kirker, men også for troende av andre ikke-kristne religioner

Formålet med bibelsk nettsted er å oppmuntre leserne til å fortsette å "vente" for Jehovas dag. Det er viktig å forfølge vår oppriktige innsats, utover forskjellene i kristne religiøse meninger for å forberede oss på denne dagen. Som det står skrevet i Amos 5:18 (Bibelen): "Ve dem som lengter etter Jehovas dag! Hva vil så Jehovas dag innebære for dere? Den skal være mørke og ikke lys". Denne dagen skal fryktes (Zephaniah 1:14-18).

Likevel må vi ha en modig og positiv holdning. I Habakkuk er det snakk om en «Jehova-dagens forventning», som må være «vaktmannen» med et blikk mot horisonten. Jesus Kristus tok opp dette bildet av vaktmannen på vaktet: "Hold dere derfor våkne, for dere vet ikke hvilken dag deres Herre kommer" (Matteus 24:42; 25:13). Jesus Kristus herliggjort i Åpenbaringsboken, har gjort det klart at mangel på årvåkenhet vil være dødelig: "Husk derfor hva du har tatt imot, og hva du har hørt. Du må fortsette å holde deg til det, og du må angre. Ja, hvis du ikke våkner opp, skal jeg komme som en tyv, og du skal slett ikke vite i hvilken time jeg kommer" (Åpenbaringen 3:3).

Hvis vi ikke vet det «denne dagen og denne timen», er det nok bibelske opplysninger som gjør at vi kan forberede oss på forhånd og i god tid forstå «tiden» for den kommende av kong Jesus Kristus, uten å bli overrasket over hans suddenness, ifølge Åpenbaringen 3: 3 (Hva skal jeg gjøre?). Den nøyaktige undersøkelsen av nåværende oppfyllelse av profetiene gjør det mulig for oss å forstå at denne dagen er svært nær (The King Jesus Christ; The Two King; Gog of Magog). Vi må overveie denne forventningen til vår forberedelse som et uttrykk for Guds tålmodighet: "Jehova er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, slik noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han ønsker ikke at noen skal bli tilintetgjort, men at alle skal nå fram til anger" (2 Peter 3: 9) (Grunnleggende undervisning i Bibelen (det er forbudt i Bibelen)).

Ja, denne forventningen til vaktmannen er en velsignelse i lys av livet, vår, den som er kjære for oss og vår nabo generelt. Det er viktig å forstå veldig nøyaktig hva dette forberedelsen er før, under og etter den store trengsel. Hvis disse instruksjonene er skrevet i Bibelen, er det for oss å bruke dem (Be Prepared; Christian Community).

I Bibelen beskrives Guds rike jordiske velsignelser. Vi kan forstå når helbredelsene av de sykdommene, foryngelse som ønskes, vil finne sted (The Release). Vi kan forstå oppstandelsens lære (The Heavenly Resurrection; The Earthly Resurrection; The Welcoming of the Resurrected Ones; The Allotted Place of the Resurrected Ones). Vi kan forstå hvordan administrasjonen selv vil bli organisert (The Earthly Administration of the Kingdom of God; The Prince; The Priest). Ja, alle disse velsignelsene vises i Bibelen for å oppmuntre oss til å styrke vår tro. Denne bibelske kunnskap tilhører Jehova, den tilhører Jesus Kristus, fordi det står skrevet i Bibelen: "For «hvem har lært Jehovas sinn å kjenne, så han kan undervise ham?" Men vi har Kristi sinn" (1 Korinter 2:16).

Du kan fritt bruke denne gratis bibelske kunnskapen, ikke bare for din personlige tro, men for de som er kjære for deg. Hvis du er en religiøs leder, en gjeter, en pastor eller prest, gjerne bruke denne utdanningen til å styrke troen på "sauer" som er ditt ansvar å sette dem i stand til å ikke bare overleve den store trengsel men også til å nyte de evige velsignelser Guds rike: "Gud selv skal være hos dem.  Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer. Sorg og skrik og smerte skal heller ikke være mer. Det som var før, er forsvunnet" (Åpenbaringen 21: 3,4; Matteus 10: 8b; Johannes 21: 15-17) (The Good News; Worship Jehovah; In Congregation; The Great Crowd) . Må Jehova Gud velsigne rene hjerter gjennom Kristus. Amen (Johannes 13: 10).

Nettstedet er kun tilgjengelig på engelsk, spansk, portugisisk og fransk. Du kan spørre noen fra menigheten din som kjenner et av disse språkene til å oversette bibelinformasjon som kan være av interesse for deg. Hvis du vil uttrykke deg selv, hvis du har spørsmål eller av andre grunner, ikke nøl med å komme i kontakt med nettstedet eller hans Twitter-konto.

Minnet om Kristi død
Hva skal jeg gjøre?

Den grunnleggende lære av Bibelen

Hovedmeny (engelsk)

CONTACT

TWITTER

MENÚ PRINCIPAL DEL SITIO BÍBLICO EN ESPAÑOL

O MENU PRINCIPAL DO SITE BÍBLICO EM PORTUGUÊS

MAIN MENU OF THE BIBLICAL WEBSITE IN ENGLISH

MENU PRINCIPAL DU SITE BIBLIQUE EN FRANÇAIS