SOLA SCRIPTURA

 Bijbel online

Bijbel in verschillende talen

De links (in blauw) in de taal van uw keuze, verwijzen u naar een ander artikel dat in dezelfde taal is geschreven. Die geschreven in het Engels, verwijzen u naar een artikel in het Engels. In dit geval kunt u ook kiezen uit drie andere talen: Spaans, Portugees en Frans.

"Want het visioen wacht nog op de vastgestelde tijd,het haast zich naar zijn einde en het zal niet liegen. Ook al zou het op zich laten wachten, blijf ernaar uitkijken! Want het zal beslist uitkomen. Het zal niet te laat komen!"

(Habakuk 2: 3)

Deze boodschap is speciaal geschreven voor de "herders" van de verschillende congregaties, of christelijke kerken, maar ook voor gelovigen van andere niet-christelijke religies

Het doel van deze bijbelsite is om lezers aan te moedigen om te blijven "wachten" op Jehovah's dag. Het is belangrijk om onze oprechte inspanningen te verenigen, buiten de verschillen van christelijke religieuze opvattingen om ons voor te bereiden op deze dag. Zoals het is geschreven in Amos 5:18 (Bijbel): "Wee degenen die verlangen naar de dag van Jehovah! Wat zal de dag van Jehovah voor jullie betekenen? Duisternis en geen licht". Deze Dag moet gevreesd worden (Zefanja 1: 14-18).

Toch moeten we een moedige en positieve houding hebben. In Habakuk is er sprake van een "Jehova-dag-verwachting", die van de "wachter" moet zijn met een blik naar de horizon. Jezus Christus nam het beeld van de wachter terug:: "Blijf dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt" (Mattheüs 24:42; 25:13). De verheerlijkte Jezus Christus, in het boek Openbaring, maakte duidelijk dat het gebrek aan waakzaamheid fataal zal zijn: "Bedenk daarom steeds wat je hebt gekregen en wat je hebt gehoord. Blijf eraan vasthouden en heb berouw. Als je niet wakker wordt, zal ik beslist komen als een dief. Je zult absoluut niet weten op welk uur ik je zal overvallen" (Openbaring 3:3) (Wat te doen?).

Als er geen zekerheid is over "deze dag en dit uur", is er genoeg Bijbelinformatie die ons in staat stelt ons van te voren voor te bereiden en te zijner tijd de "tijd" van de komende tijd te begrijpen van Koning Jezus Christus, zonder verrast te worden door zijn plotselingheid, volgens Openbaring 3:3. Het precieze onderzoek van de huidige vervulling van de profetieën stelt ons in staat om te begrijpen dat deze dag heel nabij is (The King Jesus Christ; The Two Kings; Gog of Magog). We moeten deze verwachting voor onze voorbereiding beschouwen als een uitdrukking van Gods geduld: "Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt" (2 Peter 3: 9) (Bijbelonderwijs (het is verboden in de Bijbel)).

Ja, deze verwachting van de wachter is een zegen in het licht van het leven, van ons, van degenen die ons dierbaar zijn en van onze buurman in het algemeen. Het is belangrijk om heel precies te begrijpen wat deze voorbereiding VOOR, TIJDENS en NA de Grote Verdrukking is. Als deze instructies in de Bijbel staan, is het aan ons om ze te gebruiken (Be Prepared; Christian Community).

In de Bijbel worden de aardse zegeningen van het Koninkrijk van God beschreven. We kunnen begrijpen wanneer de genezingen van de ziekten, handicaps en verjonging zo gewenst zullen plaatsvinden (The Release). We kunnen begrijpen hoe de toediening van opstandingen op aarde zal worden beheerd (The Administration of the Earthly Resurrection; The Heavenly Resurrection (144000), The Earthly Resurrection, The Welcoming of the Resurrected Ones, The Allotted Place of the Resurrected Ones). We kunnen begrijpen hoe de administratie zelf zal  namelijk wat toekomstige prinsen en aardse priesters zullen doen (The Earthly Administration of the Kingdom of God; The Prince, The Priest). Ja, al deze zegeningen verschijnen in de Bijbel om ons aan te moedigen, om ons geloof te versterken. Deze bijbelse kennis behoort Jehovah toe, het behoort toe aan Jezus Christus, omdat het in de Bijbel is geschreven: "Want ‘wie heeft de denkwijze van Jehovah leren kennen, zodat hij hem zou kunnen onderwijzen?’ Maar we hebben wel de denkwijze van Christus" (1 Korinthiërs 2:16).

Je kunt deze gratis bijbelse kennis vrij gebruiken, niet alleen voor je persoonlijke geloof, maar ook voor degenen die je dierbaar zijn. Als u een religieuze leider, een herder, een voorganger of een priester bent, aarzel dan niet om deze leer te gebruiken om het geloof van de "schapen" die onder uw verantwoordelijkheid vallen te versterken om hen in staat te stellen niet alleen de grote verdrukking te overleven maar ook om te genieten van de eeuwige zegeningen van het koninkrijk van God: "Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij" (Openbaring 21:3,4; Mattheüs 10:8b; Johannes 21:15-17) (The Good News; Worship Jehovah; In Congregation; The Great Crowd). Moge Jehovah God zuivere harten zegenen door Christus. Amen (Johannes 13: 10).

De site is alleen beschikbaar in het Engels, Spaans, Portugees en Frans. U kunt iemand van uw gemeente die een van deze talen kent, vragen om Bijbelinformatie te vertalen die voor u van belang kan zijn. Als je jezelf wilt uiten, als je vragen hebt of om andere redenen, aarzel dan niet om contact op te nemen met de site of zijn Twitter-account.

Het gedenkteken van de dood van Christus

Wat te doen?

Bijbels onderwijs

Hoofdmenu (Engels)

CONTACT

TWITTER

MENÚ PRINCIPAL DEL SITIO BÍBLICO EN ESPAÑOL

O MENU PRINCIPAL DO SITE BÍBLICO EM PORTUGUÊS

MAIN MENU OF THE BIBLICAL WEBSITE IN ENGLISH

MENU PRINCIPAL DU SITE BIBLIQUE EN FRANÇAIS