SOLA SCRIPTURA

  Bibeln Online

Bibeln på flera språk

Länkarna (i blått) på det språk du vill ha, leder dig till en annan artikel som skrivs på samma språk. De som skrivs på engelska leder dig till en artikel på engelska. I det här fallet kan du också välja mellan tre andra språk: spanska, portugisiska och franska.

"För synen ska uppfyllas vid en fastställd tid,den närmar sig snabbt sin fullbordan, och den ska inte slå fel. Även om den verkar dröja, så fortsätt vänta på den! För den ska utan tvekan förverkligas,den kommer inte att bli försenad!"

(Habackuk 2:3)

Detta budskap är speciellt skrivet för "herdarna" i de olika församlingarna, eller kristna kyrkor, men också för troende från andra icke kristna religioner

Syftet med den här bibliska platsen är att uppmuntra läsare att fortsätta att "vänta" för Jehovas dag. Det är viktigt att federera våra uppriktiga ansträngningar utöver skillnaderna i kristna religiösa åsikter för att förbereda oss för denna dag. Som det står skrivet i Amos 5:18 (Bibeln): "Stackars dem som längtar efter Jehovas dag! Vad kommer den dagen att innebära för er? Jehovas dag ska innebära mörker, inte ljus". Jehovas dag kommer att bli fruktansvärd (Sefanja 1:14-18).

Ändå måste vi ha en modig och positiv inställning. I Habakkuk talas det om en "Jehova dagens förväntan", som måste vara "watcher" med en blick mot horisonten. Jesus Kristus har tagit denna illustration : "Var alltså hela tiden vaksamma, eftersom ni inte vet vilken dag er herre kommer" (Matteus 24:42; 25:13). Jesus Kristus förhärligad i Uppenbarelseboken, har gjort klart att bristande vaksamhet kommer vara dödlig: "Kom därför ihåg vad du har tagit emot och vad du har hört, och håll fast vid det. Ändra dig! Ja, om du inte vaknar ska jag komma som en tjuv, och du ska inte veta vid vilken timme jag kommer" (Uppenbarelseboken 3: 3).

Om det inte finns någon säkerhet om "denna dag och denna timme" finns det tillräckligt med bibliska uppgifter som gör det möjligt för oss att förbereda oss i förväg och att i god tid förstå "tiden" för det kommande av kung Jesus Kristus (Vad ska man göra?). Den exakta undersökningen av profetiornas nuvarande uppfyllelse gör det möjligt för oss att förstå att denna dag är mycket nära (The King Jesus Christ; The Two Kings; Gog of Magog). Vi måste överväga denna förväntan för våra förberedelser som ett uttryck för gudomlig tålamod: "Jehova är inte sen med att uppfylla sitt löfte, som en del tycker, utan han är tålmodig mot er. Han vill ju inte att någon ska drabbas av förintelse, utan vill att alla ska få möjlighet att ändra sig" (2 Petrus 3: 9) (Grund läror i Bibeln (förbjudna enligt Bibeln)).

Ja, den här väktarens förväntan är en välsignelse med tanke på livet, vårt, det som är de som är kära för oss och vår granne i allmänhet. Det är viktigt att förstå mycket exakt vad denna förberedelse är innan, under och efter den stora trängningen. Om dessa instruktioner är skrivna i Bibeln, är det för oss att använda dem (Be Prepared, Christian Community).

I bibeln beskrivs Guds rike jordiska välsignelser. Vi kan förstå när läget av de sjukdomar, handikapp och föryngring som önskas kommer att äga rum (The Release). Vi kan förstå hur administrationen kommer uppståndelsen på jorden (The Admiinstration of the Earhly Resurrection; The Heavenly Resurrection (144000); The Earthly Resurrection; The Welcoming of the Resurrected Ones; The Allotted Place of the Resurrected Ones). Vi kan förstå hur förvaltningen i sig kommer att organiseras, nämligen vilka framtida prinsar och jordiska präster kommer att göra (The Earthly Administration of the Kingdom of God; The Prince, The Priest). Ja, alla dessa välsignelser uppträder i Bibeln för att uppmuntra oss, för att stärka vår tro. Denna bibliska kunskap tillhör Jehova, den tillhör Jesus Kristus, eftersom det står skrivet i Bibeln: "För ”vem har lärt känna Jehovas sinne, så att han kan undervisa honom”? Men vi har Kristus sinne" (1 Korinthierbrevet 2:16).

Du kan fritt använda denna fria bibliska kunskap, inte bara för din personliga tro, utan för de som är kära för dig. Om du är en religiös ledare, en herde, en pastor eller en präst, tveka inte att använda denna undervisning för att stärka "fåren" tro som står under ditt ansvar för att de inte bara ska överleva den stora vedermödan men också att dra nytta av Guds rike eviga välsignelser: "Ja, Gud själv ska vara hos dem.  Han ska torka alla tårar från deras ögon. Döden ska inte finnas mer, inte heller sorg, skrik eller smärta. Det som en gång var är borta" (Uppenbarelseboken 21: 3,4; Matteus 10:8b; Johannes 21:15-17) (The Good News; The Release; The Great Crowd; In Congregation). Må Jehova Gud välsigna rena hjärtan genom Kristus. Amen (John 13: 10).

Webbplatsen är endast tillgänglig på engelska, spanska, portugisiska och franska. Du kan fråga någon från din församling som vet ett av dessa språk för att översätta bibelinformation som kan vara av intresse för dig. Om du vill uttrycka dig själv, om du har frågor eller av andra skäl, tveka inte att komma i kontakt med webbplatsen eller hans Twitter-konto.

Minnet

Vad ska man göra?

Bibelns elementära undervisning

Huvudmeny (engelska)

CONTACT

TWITTER

MENÚ PRINCIPAL DEL SITIO BÍBLICO EN ESPAÑOL

O MENU PRINCIPAL DO SITE BÍBLICO EM PORTUGUÊS

MAIN MENU OF THE BIBLICAL WEBSITE IN ENGLISH

MENU PRINCIPAL DU SITE BIBLIQUE EN FRANÇAIS